OFERTA GABINETU


  • diagnoza logopedyczna
  • kształtowanie prawidłowej mowy w przedszkolu i w szkole, czyli dbanie o jej prawidłowy i jak najlepszy rozwój pod względem fonetycznym, gramatycznym i leksykalnym;
  • doskonalenie wymowy już ukształtowanej;
  • usuwanie wad wymowy;
  • nauczanie mowy (mówienia i rozumienia) w przypadku jej braku lub utraty;
  • usuwanie zaburzeń głosu;
  • usuwanie trudności w pisaniu i czytaniu;

  • usuwanie wad wymowy

    • mogilalię (elizje),tj.opuszczanie dźwięków (krowa- kowa);
    • paralalię (substytucje, czyli zamienianie głosek);
    • dyslalię właściwą (wszelkie zniekształcenia głosek).
    • Ze względu na nazwę głosek nieprawidłowo artykułowanych dyslalię dzieli się na:
    • sygmatyzm tj. seplenienie (sz, ż, cz, dż jako s, z, c, dz);
    • mowa bezdźwięczna (woda-fota, żaba-szapa);
    • rotacyzm, tj. reranie (wadliwa wymowa r );
    • kappacyzm (wadliwa wymowa k);
    • gammacyzm (wadliwa wymowa g);
    • rynolalia, tj.nosowanie (nosowa wymowa głosek ustnych lub odwrotnie).

    usuwanie zaburzeń mowy

    • dysglosja – zniekształcenie dźwięków mowy lub niemożność ich wytwarzania na skutek nieprawidłowej budowy narządów mowy lub obniżenia słyszalności;
    • dyzartria (anartria) – zniekształcenie dźwięków mowy lub niemożność ich wytwarzania na skutek uszkodzenia ośrodków i dróg unerwiających narządy mowne;
    • dyslalia (alalia) – opóźnienie w przyswajaniu sobie języka na skutek opóźnionego wykształcenia się funkcji pewnych struktur mózgowych;
    • afazja – utrata częściowa lub całkowita znajomości języka na skutek uszkodzenia pewnych struktur mózgowych;
    • jąkanie – zaburzenie płynności mowy (rytmu i tempa);
    • nerwice mowy (logoneurozy) – mutyzm, afonia, jąkanie, zaburzenia tempa mowy, modulacji siły i wysokości głosu u osób cierpiących na nerwice;
    • oligofazja – niedokształcenie mowy spowodowane upośledzeniem umysłowym;
    • schizofazja – mowa u osób chorych psychicznie;

www.d4u.pl