|
|
|
|
OFERTA GABINETU
- diagnoza logopedyczna
- kształtowanie prawidłowej mowy w przedszkolu i w szkole, czyli dbanie o jej prawidłowy i jak najlepszy rozwój pod względem fonetycznym, gramatycznym i leksykalnym;
- doskonalenie wymowy już ukształtowanej;
- usuwanie wad wymowy;
- nauczanie mowy (mówienia i rozumienia) w przypadku jej braku lub utraty;
- usuwanie zaburzeń głosu;
- usuwanie trudności w pisaniu i czytaniu;
usuwanie wad wymowy
- mogilalię (elizje),tj.opuszczanie dźwięków (krowa- kowa);
- paralalię (substytucje, czyli zamienianie głosek);
- dyslalię właściwą (wszelkie zniekształcenia głosek).
Ze względu na nazwę głosek nieprawidłowo artykułowanych dyslalię dzieli się na:
- sygmatyzm tj. seplenienie (sz, ż, cz, dż jako s, z, c, dz);
- mowa bezdźwięczna (woda-fota, żaba-szapa);
- rotacyzm, tj. reranie (wadliwa wymowa r );
- kappacyzm (wadliwa wymowa k);
- gammacyzm (wadliwa wymowa g);
- rynolalia, tj.nosowanie (nosowa wymowa głosek ustnych lub odwrotnie).
usuwanie zaburzeń mowy
- dysglosja zniekształcenie dźwięków mowy lub niemożność ich wytwarzania na skutek nieprawidłowej budowy narządów mowy lub obniżenia słyszalności;
- dyzartria (anartria) zniekształcenie dźwięków mowy lub niemożność ich wytwarzania na skutek uszkodzenia ośrodków i dróg unerwiających narządy mowne;
- dyslalia (alalia) opóźnienie w przyswajaniu sobie języka na skutek opóźnionego wykształcenia się funkcji pewnych struktur mózgowych;
- afazja utrata częściowa lub całkowita znajomości języka na skutek uszkodzenia pewnych struktur mózgowych;
- jąkanie zaburzenie płynności mowy (rytmu i tempa);
- nerwice mowy (logoneurozy) mutyzm, afonia, jąkanie, zaburzenia tempa mowy, modulacji siły i wysokości głosu u osób cierpiących na nerwice;
- oligofazja niedokształcenie mowy spowodowane upośledzeniem umysłowym;
- schizofazja mowa u osób chorych psychicznie;
|
|
|
|
|